Voldoende drinken is van belang om je afvalstoffen kwijt te kunnen en het is een basis voor een goede stoelgang, of je nu wilt afvallen of aankomen. Drink elke dag zo’n 2 liter. Dranken kunnen ongemerkt veel calorieën leveren, zelfs gezonde drankjes als fruitsap en melk. Als je graag wil aankomen kan een extra zuiveldrank of sap tussendoor dus juist de nodige energie leveren. Wil je afvallen, kies dan  zoveel mogelijk voor dranken zonder calorieën.

Tips:

1. Start de dag met een glas (warm) water, nog voor je ontbijt.

2. Water uit de kraan is prima (het is zonde voor je portemonnee en het milieu om flessen water te kopen)

3. Zin in iets fris? Kies voor water met een smaakje. Voeg citroen, sinaasappel, munt of komkommer toe aan je water.

4. Voeg munt of gember toe aan heet water of kies een kruidenthee

5. Maak een groentesapje! Afgelopen weekend had ik een nieuwe lekkere variant ontdekt: wortel + paprika + knolselderij en gember!

6. Een smoothie met vers fruit en yoghurt is ook een lekkere en gezonde manier om vocht en fruit te nemen. Als je wil aankomen kun je een smoothie tussendoor nemen. Wil je juist wat afvallen dan kun je beter een smoothie als ontbijt nemen.

Op de foto zie je de verse gemberthee die ik nu aan het drinken ben, proost! Heerlijk om te drinken als je wat verkouden bent.  ( Meer info over gember vind veggipedia.). Fijne dag!